Tutvuge meie pidurihoolduse ja olulise teabega oma pidurisüsteemi kohta, samuti sobivate originaalvaruosadega.
Teie pidurite kontroll
Teie Volkswageni pidurid on ohutuse jaoks olulised osad, mis puutuvad kokku suurima koormusega. Nende alati nõuetekohase töö tagamiseks laske oma pidureid regulaarselt kontrollida ja hooldada. Pidurikontrolli käigus katsetame teie pidurisüsteemi erinevate komponentide, sealhulgas seisupiduri toimimist ja kontrollime pidurivedeliku taset. Kui mõni osa on vigane, hoolitseme pidurihoolduse käigus selle parandamise või asendamise eest.
Meie pidurid on loodud spetsiaalselt teie Volkswagenile. Pidurisüsteemi kuuluvad pidurikettad ja -klotsid, mis töötavad koostöös pidurisüsteemiga. Kvaliteedi poolest ületab see seadusjärgset pidurite standardit ECE-R90*.
Teie eelised
Ohutum: kõikide komponentide koostoime tähendab, et saate kasu pidurisüsteemi kiirest reageerimisvõimest ja seega lühemast pidurdusmaast.
Täpne sobivus: arendatud teie Volkswagenile ning kohandatud selle kaalu, jõudluse ja suurima kiiruse järgi. Selle tulemus: pikk tööiga ja vähima kulumisega pidurdusmugavus.
Suurem vastupidavus: kontrollitud põhjalike praktiliste katsetega erinevates ilmatingimustes ning katsestendil kuni 1000 järjestikuse tugeva pidurdamisega.
* Asenduspiduriklotsid sõiduautodele ja haagistele.
Pidurivedelik
Meie pidurivedelikud töötavad isegi väga kõrgete ja väga madalate temperatuuride juures ning pikendavad hoolduste vahelist aega: meie pidurivedelik on välja töötatud spetsiaalselt teie auto pidurisüsteemile ning on palju enamat kui lihtsalt standardne – see kehtestab lausa omaenda standardi: VW standardi 50114.
Teie eelised
Õrn materjalide vastu: ei mõjuta kummitihendeid ja imab niiskust. See vähendab korrosiooniriski.
Suurepärane töövõime külmades tingimustes: Tööks valmis isegi –40 °C juures.
Pikem hooldusvälp: pikendab uute Volkswagenite (alates mudeliaastast 2008) esimest hooldusvälpa kahelt kolme aastani.
Pidurisüsteemi konkreetsete komponentide tegelik kulumiskiirus sõltub sõidukist, sõidustiilist ja teeprofiilist. Seepärast soovitame pidureid kontrollida vastavalt ettenähtud hooldusvälbale.
Teie pidurid vahetatakse tavaliselt ühe päeva jooksul. Teie pidurite vahetamise ajal võite julgesti kasutada meie asendusauto teenust – nii saate oma igapäevatoimetustega jätkata.
Pidurid on ohutuse seisukohalt oluline komponent. Kõik elemendid peavad olema omavahel täpses kooskõlas ning vastama teie sõiduki mootori võimsusele, massile ja maksimaalsele kiirusele. Oma sõiduki pidureid laske alati vahetada ainult kvalifitseeritud spetsialistil.
Ei. Pidurisüsteemi osad on tavapärased kuluosad ja need ei kuulu garantii alla.
Pidurisüsteemi kahjustustele viitavad mitmed märgid, nt kriuksuvad hääled, vibratsioon pidurdamise ajal või pikenenud pidurdusteekond. Professionaalse töökoja poole peaksite pöörduma hiljemalt siis, kui süttib mõni kontrolli- või hoiatusmärguande tuli. Tutvuge kahjustumise mustritega ning enneaegse kulumise vältimisega meie piduriteabe lehel.
Ei. Siiski soovitame pidurivedelikku esimest korda vahetada maksimaalselt kolme aasta jooksul pärast sõiduki ostu ning seejärel iga kahe aasta tagant.
Lärmakatel piduritel võib olla mitmeid põhjuseid – alates kahjutust roostekihist kuni kulunud piduriklotside ja pidurivedeliku vähesuseni. Kindluse mõttes leppige kokku kohtumine oma Volkswageni partneriga. Meie teeninduse töötajad aitavad teid hea meelega ning tegelevad teie murega.
Ei, igasugune vibratsioon või jõnksutamine pidurdamisel võib viidata sellele, et piduriketas kulub tasakaalust väljasoleku tõttu ebaühtlaselt. Sellisel juhul peaksite võtma viivitamatult ühendust oma töökojaga ja laskma pidurid vahetada.
Kas soovite oma pidurite kohta rohkem teada? Siis vaadake meie oskusteabe lehekülge. Oleme kokku kogunud lisateavet ja praktilisi nõuandeid teie pidurisüsteemi kohta.
Pidurivedeliku ülesanne on kanda piduripedaalilt piduritele üle õige surve. Ainult nii on võimalik teie autot usaldusväärselt peatada. Pidurivedelik peab vastama kõrgetele nõudmistele.
Jääb vedelaks isegi külmades tingimustes: pidurivedelik ei tohi jäätuda ega jäistes tingimustes liiga viskoosseks muutuda.
Imab niiskust: pidurivedelik on hügroskoopne, st see imab vett, takistades seeläbi pidurisüsteemis tilkade tekkimist. See hoiab ära roostetamise ja vähenenud pidurdusvõime.
Kõrgem keemispunkt: pidurivedelik ei tohi keeda, kuna see tekitaks õhupatjadena toimivaid aurumulle, mida saab kokku suruda. Selle tulemuseks oleks mittetäielik pidurdusjõu ülekandmine piduriteni.
Miks peab pidurivedelikku vahetama?
Pidurivedelik imab endasse niiskust. Selle tulemusena väheneb vee hulk auto pidurisüsteemis. Samas suureneb aja jooksul vee hulk pidurivedelikus. Kui vee hulk muutub liiga kõrgeks, alaneb keemistemperatuur, mille tulemuseks võib olla niiskusmullide teke. Piduripedaali vajutades surutakse need mullid kokku. See takistab jõu vahetut ülekannet pidurisilindri ja piduri vahel ning pidurdusjõud läheb kaduma. Seetõttu tuleks pidurivedelikku regulaarselt vahetada.
Kas ma võin pidurivedelikku ise vahetada?
Auto pidurid peavad olema usaldusväärselt töökorras, seda nii teie enda kui ka teiste inimeste turvalisuse pärast. Seega võivad teie auto pidurite kallal töötada ainult väljaõppega professionaalid.
Millal on aeg pidurivedeliku vahetuseks?
Uue Volkswageni puhul tuleks pidurivedelikku esimest korda vahetada kolme aasta järel, pärast seda soovitame vahetust teha iga kahe aasta järel.
Soovi korral võime pidurivedelikku vahetada teie sõiduki järgmise läbivaatuse käigus. Broneeri aeg.