Aku koos süsteemiga

Elektri muutmine mobiilsuseks. Mis võib alguses lihtsana kõlada, on tegelikult keeruline. Seepärast koostasime akusüsteemi kohta modulaarsel elektrilisel platvormil (MEB) selge ja põhjaliku esitluse. Kokkuvõttes peaksite ju teadma, mida teie ID.3 hõlmab.

Volkswageni kõrgepingeaku

Lihtsalt selgitatud: ID. perekonna akusüsteem

ID. perekonna uus modulaarne elektriline platvorm (MEB) on loodud spetsiaalselt elektrisõidukitele. Süsteemi süda on kiirlaadimisega akusüsteem, mis olenevalt soovitud sõiduulatusest hõlmab erineval hulgal akumooduleid. Kõik moodulid hõlmavad 12 liitiumioonaku elementi. MEB-l kasutatavad elemendid on taskukujulise aku disainiga. Need hõlmavad mitut kuhjatud või volditud aktiivkihti, mida ümbritseb paindlik väliskiht. See muudab taskukujuliste akude elementide kuju äärmiselt paindlikuks ja konkreetsetele nõuetele optimaalselt kohandatavaks. Peale selle tagab nende sile pind väga hea soojuse hajumise.

Volkswageni akusüsteem

MEB elektrilise platvormi akusüsteem

1. Akuelemendid

2. Akumoodulid

3. Akusüsteem

4. Aku

5. Ajamisüsteem

Lihtsalt särtsakas: liitiumioonaku

Liitiumioonaku element hõlmab alati nelja komponenti: anood, katood, separaator ja elektrolüüt. Laadimise ajal liiguvad liitiumioonid katoodilt anoodile ja talletatakse seal. Elektrivõrgu elektrienergia muudetakse keemiliseks energiaks. Tühjenemise käigus, näiteks elektrimootori energiaga varustamisel, toimib see vastupidiselt. Nüüd liiguvad liitiumioonid anoodilt tagasi katoodile ning muudavad keemilise energia tagasi elektrienergiaks.

Liitiumioonaku elementide loomiseks on vaja viit peamist toormaterjali: koobalti, nikli ja mangaani ühendit katoodi jaoks (see struktuur aitab talletada liitiumi laengukandjat), grafiiti anoodi jaoks ning mõistagi elektrolüüdis sisalduvat liitiumi. 

Aku komponendid
1. Anood
2. Katood
3. Separaator
4. Elektrolüüt
5. Laadimine
6. Tühjakslaadimine