Lugege lisa meie Volkswageni akuteeninduse ja käivitusakude valiku kohta ning vastuseid korduma kippuvatele küsimustele.
Volkswageni originaal-käivitusakud
Energiliseks käivituseks
Mida on vaja, et teie sõiduk oleks minekuvalmis? Energiat akust! See on kõige levinum rikkepõhjus, seega on hea kvaliteet ja korrapärane kontroll väga olulised.
Meie autoakude ülevaade
Milliseid akutüüpe on olemas?
- EFB-/EFB+-käivitusaku
EFB-akud (EFB = Enhanced Flooded Battery ehk täiustatud märgaku, optimeeritud pliihappeaku) avaldavad muljet pika tööea ja madala isetühjenemisega ning sobivad hästi automaatse start-stopp-tehnoloogiaga sõidukitele. - AGM-käivitusaku
AGM-akud (AGM = Absorbent Glass Mat ehk absorbeeriv klaasmatt; akuhape on imendunud klaasmattidesse, milledes seda hoitakse) on suure töövõimega ja salongi paigaldatavad ning sobivad hästi sõidukitele, millel on palju elektrilisi komponente, nagu istmesoojendus ja kliimaseade. - Plii-kaltsium-käivitusaku
Meie hooldusvabad plii-kaltsiumakud (= tavapärased pliiakud) on pika tööeaga ning neid paigaldatakse peamiselt mudelitesse, mis on varustatud automaatse start-stopp-tehnoloogiaga. - EFB/EFB+-tehnoloogiaga Economy-seeria aku
Kui teie Volkswagen on vähemalt neli aastat vana, pakume teile meie start-stopp-akude Economy-seeria versiooni: need on veidi kohandatud standardvaruosad, mis on kontrollitud Volkswageni kvaliteediga ja kajastavad praegust turuväärtust.
Meie akude hindu saate küsida oma (Text link:) Volkswageni partnerilt
Elektriautode käivitusakud
Kas teadsite, et elektrisõidukites on lisaks veoakule ka käivitusaku?
Automaatse start-stopp-tehnoloogiaga sõidukite eelised
Ülevaade meie EFB- ja EFB+-akude eelistest
- Loodud automaatse start-stopp-tehnoloogiaga sõidukitele:
tänu oma kõrgele kvaliteedile sobivad need akud automaatse start-stopp-tehnoloogiaga sõidukite sagedasemate käivitusprotsessidega ning on loodud spetsiaalselt teie Volkswagenile. - Tugev töövõime:
tänu kvaliteetmaterjalidele ning keskmisest suuremale pliisisaldusele, mis aitab rahuldada kaalukat energiavajadust. - Tõhusam energiatarbimine ja laadimisvõime:
tänu pindaktiivsetele süsiniklisanditele – ainult EFB+-versioonil. - Pikk tööiga:
tänu madalale isetühjenemisele. Samuti on need hooldusvabad, seega pole teil vaja vett lisada ega elektrolüüti kontrollida. - Head külmkäivitusomadused:
töökindel temperatuuril kuni –25 °C.
Lisaks EFB- ja EFB+-akude eelistele pakuvad meie AGM-akud teile ka järgnevaid omadusi.
- Rohkem jõudu:
saate nautida suuremat võimsust ja paremat tsüklistabiilsust. - Rohkem kaitset:
EFB/EFB+-akudega võrreldes on AGM-käivitusakud korrosioonikindlamad ning neil on vähem happekihte. Akuhape on seotud täielikult klaasmattidega, mis muudab akud lekkekindlaks. See on oluline, kuna need akud paigaldatakse ainult salongi, nt pakiruumi.
Käivitusakude KKK
Pikad seisakud, palju lühikesi sõite: on palju tegureid, mis määravad ära, millal on aeg aku vahetuseks. Aku seisukorda saab vaadata otse aku peal olevalt happetaseme indikaatorilt („võlusilm“). Must on siin hea märk: kui näidik on helekollane, on aeg külastada töökoda. Üldiselt peaksite igal aastal laskma oma akut kontrollida. Ka järgmised märgid võivad viidata vigadele.
- Aku hoiatusindikaator põleb
- Pärsitud käivituskäitumine
- Korpuse kahjustused
- Pinge väheneb koormuse all
Volkswageni sõidukitesse paigaldatakse erinevat tüüpi käivitusakusid: EFB/EFB+-akud (täiustatud märgakud) või AGM-akud (absorbeerivate klaasmattidega) automaatse start-stopp-tehnoloogiaga sõidukitesse ning plii-kaltsium-käivitusakud ilma automaatse start-stopp-tehnoloogiata sõidukitesse. Kuna heakskiidetud akutüübid on mudelite, mudeliaastate ja varustusevalikute vahel erinevad, küsige lihtsalt oma Volkswageni partnerilt, milline aku teie autole sobib. Nemad leiavad sobiva aku sõiduki tehasetähise ehk VIN-koodi alusel.
Volkswagen annab uhiuutele sõidukitele kõiki materjali- ja töödefekte hõlmava seadusest tuleneva standardgarantii – loomulikult kehtib see ka põhivarustusena paigaldatud käivitusakule.
Aku mahtuvus väheneb aku kasutusaja jooksul. Selle põhjus: iga tühjenemisega moodustuvad aku pliiplaatidel pliisulfaadi kristallid, mis takistavad aja möödudes elektrivoolu. Mida rohkem on pliisulfaadi kristalle plaatide pinnal, seda väiksem on aku mahtuvus.
Isegi, kui leidsite internetist juhised, kuidas akut vahetada, soovitame kasutada selleks väljaõppinud professionaali abi. Aku vahetamisel tuleb arvestada paljude asjadega: akuhape on äärmiselt söövitav, lekkivad gaasid võivad plahvatada ning valesti paigaldatud aku võib kahjustada teie Volkswagenit.
Paljudel Volkswagenitel on akuhaldussüsteem. See tuvastab erinevaid aspekte, näiteks aku seisukorda, ning reguleerib sõiduki energiatarvet. Süsteem töötab ainult siis, kui aku on sõidukiga täpselt kooskõlas ning süsteem on selle koodi abil tuvastanud. Vastasel juhul võidakse akut liigselt laadida või liiga tugevalt tühjaks laadida. See võib põhjustada probleeme sõiduki töös.
Te ei ole oma käivitusaku vanuses kindel? Pole probleemi. Tavaliselt on vanus selgelt näha aku negatiivse klemmi juures, kuhu on pressitud tootmise kalendrinädal ja aasta.
Aku laadimisaja määravad mudel ja energiatase. Seega pole võimalik täpset aega öelda, kuid üldiselt võtab see mitu tundi. Teie akut tuleb laadida, kui laadimispinge on liiga madal. Teie Volkswageni partner aitab teid sellega meeleldi.
Kui lasete meil oma aku välja vahetada, hoolitseme ka vana aku kõrvaldamise eest. Muul juhul võite viia oma vana aku ametlikku tagastuskeskusesse. Lisateavet ringlussevõtu kohta leiate meie allolevalt lehelt.
Akude tagastamine ja ringlussevõtt
Kas vajate uut akut ja mõtlete, mida vana akuga teha? Kas teie kasutatud akut saab ringlusse võtta? Vastused neile ja ka teistele küsimustele leiate siit.
Meie teenindus teie akule
Kui olete huvitatud meie teenustest oma käivitusakule, aitame teid hea meelega.