2.14.88.2, 2019-04-17 12:17:15

Küsimused ja vastused

Faktid eelarvamuste asemel.

Elektromobiilsus muudab meie elu.  Paljud asjad muutuvad lihtsamaks, nutikamaks ja säästlikumaks. Sellest hoolimata esineb endiselt väärarusaamu. Paljud neist on aga vananenud ega kehti enam. See on vahepeal toimunud tohutu tehnoloogilise arengu tulemus. Esitleme siin suurimaid eelarvamusi elektriautode kohta ning kummutame neid faktidega. Seega seda on lihtne näha: tulevikuautod on elektrilised. 

ID. Buzz on a country road

Kuni 550 km (WLTP)¹.

Üks sagedasemaid eelarvamusi on, et elektriautoga ei sõida kaugele. See on juba ammu iganenud, kuna ID. perekonna uute elektriautode läbisõidud on modulaarse elektriajami platvormi (MEB) tõttu palju suuremad kui arvati. Uute elektriautode puhul on sõiduulatus alates 330 kuni üle 550 km WLTP raames täiesti tehtav – olenevalt aku suurusest, rehvidest ja vastava sõiduki keretüübist. 

Illustrated map with charging stations in different places

Saate laadida peaaegu igal pool.

Ideaalis laete oma elektriautot alati öösiti kodus kodulaadija abil. Nii saate hommikuti istuda oma täislaetud autosse ja alustada päeva täis energiat. Ka energiatarnijad Eestis osalevad üleriigiliselt ehituses ja avalike laadimisjaamade arv kasvab eksponentsiaalselt.

Kui sõidate näiteks linnas, leiate parkimismajadest, kaupluste eest või kaubanduskeskustest juba mitmeid võimalusi laadimiseks. Lisaks pakub aina enam tööandjaid töötajatele võimalust oma sõidukeid laadida ettevõtte laadimisjaamades.

Ka pikkadel teekondadel on voolu laadimine mugav. Kiirteede ääres ja peamistes liiklussõlmedes ehitab IONITY, Saksa autotööstuse ja Fordi ühisettevõte, terves Euroopas lisaks paljudele teistele tarnijatele ja energiaettevõtetele tihedat kiirlaadimisjaamade võrgustikku (VD laadimisjaamade leidja link). Nii peaks 2019. aasta lõpuks olema üle kogu Euroopa ainuüksi 400 uut IONITY laadimisparki vastavalt 4–12 kiirlaadimisjaamaga (kuni 125 kW). See tähendab umbes ühte IONITY laadimisparki iga 120 km kohta.

Man uses a wallbox to protect his ID. Buzz to load

Vajate ainult laadimiskaablit ja ühendust vooluvõrguga.

Lihtsaim moodus alustada hommikul päeva täislaetud elektriautoga on omada laadimisjaama omaenda majaukse ees. See ei ole ainult majaomanike valik, vaid sobib ka kortermaja garaaži. Siia saate paigaldada niinimetatud kodulaadija ning vajate oma elektriauto ühendamiseks ainult laadimiskaablit. Loomulikult saate kasutada laadimiseks ka kaasasolevat kaablit. Võtab veidi kauem aega, kuid töötab täpselt sama lihtsalt.

Illustration of a smartphone showing the breakdown assistance logo just called

Elektrisõiduk hoiatab õigel ajal.

Elektriautoga ei jää te tavaliselt – ja juhiseid järgides – teele, kuna see juhib õigel ajal tähelepanu sellele, millal on energiasalvesti peaaegu tühi. Lisaks lülitub sõiduk automaatselt energiasäästurežiimile. Pealegi laieneb laadimisjaamade võrgustik järgmise aasta-paari jooksul eksponentsiaalselt ning teie navigatsioonisüsteem juhendab teid alati mugavalt lähimasse laadimisjaama. Muu hulgas saab ka elektriauto juht kasutada Volkswageni hädaabiteenust numbril +372 53470000. Volkswageni mobiilsusgarantiiga on teil ööpäevaringselt kindlus, et teid aidatakse.

Person hugging charging station

Hoopis vastupidi – tänu ostutoetustele ja maksusoodustustele.

Elektriautosid peetakse tänapäeval veel kulukateks. Soetamishind on tegelikult tõesti suurem kui võrreldavate bensiini- või diiselmootoritega sõidukitel. Selle põhjuseks on akude suuremad tootmiskulud. Samas aga ostutoetused, maksusoodustused, samuti väiksemad ülalpidamiskulud ning vähem hooldust vajav elektriauto tehnika korvavad lisakulud osaliselt ning kiirelt (Saksamaal pigem osaliselt, teistes riikides osaliselt kiiresti).

Illustration of a fast charging station with e-vehicle (80%), next to the number of minutes (20 min).

Kiirlaadimispunktides laetakse aku 80% tasemele ligi 30 minutiga.

See, kui kaua läheb elektriauto täielikuks laadimiseks, oleneb laadimisjaamast. Vahelduvvooluga laadimisel 11 kW juures kodus või tööl on elektriauto täielikult laetud 5–8 tunniga. Te peate seega – olenevalt sõiduviisist – nädalas ainult korra või paar korda laadima või saate jaotada selle veelgi lühemateks igapäevasteks laadimisteks. Avalikes IONITY kiirlaadimisjaamades laeb teie aku lausa vaid 30 minutiga 80% võimsuseni2.


2
Oleneb laadimisvõimsusest, samuti keretüübist ning sõiduki aku olekust. Kestus kuni teie aku täieliku laetuseni oleneb vahelduvvooluga laadimise korral (ühefaasiline või kolmefaasiline), samuti alalisvooluga laadimise korral (tegelik 50 kW kuni üle 100 kW) laadimiseks mõeldud infrastruktuuri võimsusest, kuid ennekõike ka teie aku laetuse olekust ning välistemperatuurist. Üldiselt soovitatakse aku kasutusea optimeerimiseks seda mitte alati täielikult täis laadida.

Illustration / Icon "10 years"

See kestab, ja te üllatute, kui kaua.

See, kui kaua teie elektriauto aku vastu peab, oleneb ka täis- ja tühjakslaadimise sagedusest. Reeglina saate oma elektriautot laadida ja tühjaks sõita aga mitmeid tuhandeid kordi, enne kui mahutavus märkimisväärselt langeb. Volkswagen annab muu hulgas garantii, et aku kasutatav mahutavus ei lange pärast 8 aastat või 160 000 km – olenevalt, kumb enne täitub – vähemalt alla 70% väärtusest.

Icon with a protective shield with a lightning on it.

Teie elektriauto on ohutu, isegi vihma ja niiskusega.

Oleme ju lapsena õppinud, et vool on ohtlik. Eriti koos veega. Siiski on täiesti mõeldav laadida elektriautot näiteks vihmaga. Kui aku ja laadimisjaam vastavad standarditele, ei liigu voolu enne, kui on loodud turvaline ühendus. Te saate ka muretult pesulasse sõita ja avada kapoti, kui väljas sajab. Ka äikese ajal on elektriauto sama turvaline kui iga teine.

ID. Buzz on a country road

Elektriautodega on lõbusam sõita, kui te arvate.

Paljud arvavad, et elektriautod on oma suure aku tõttu kohmakad ja uimased. See on aga hoopis vastupidi. Esiteks ei vaja te sisepõlemismootorit ega ülekannet ja teiseks on aku integreeritud vahetult sõiduki põrandasse. See madaldab raskuskeset ning tagab veelgi parema kaalujaotuse. Seejuures paiknevad väikesed, aga võimsad elektrimootorid otse telgedel. Nende vahetu kiirendus ilma vajaduseta käike vahetada tähendab, et saate tunda kartautole sarnast sõidurõõmu – ja seda veel elektriautole omases vaikuses. Nii et igav pole see sugugi.

Sind võib huvitada ka: