2.17.94.1, 2019-07-05 00:05:51

Küsimused ja vastused

Faktid eelarvamuste asemel.

Elektromobiilsus muudab meie elu.  Paljud asjad muutuvad lihtsamaks, nutikamaks ja säästlikumaks. Sellest hoolimata esineb endiselt väärarusaamu. Paljud neist on aga vananenud ega kehti enam. See on vahepeal toimunud tohutu tehnoloogilise arengu tulemus. Esitleme siin suurimaid eelarvamusi elektriautode kohta ning kummutame neid faktidega. Seega seda on lihtne näha: tulevikuautod on elektrilised. 

ID. Buzz on a country road

Kuni 550 km (WLTP)¹.

Üks sagedasemaid eelarvamusi on, et elektriautoga ei sõida kaugele. See on juba ammu iganenud, kuna ID. perekonna uute elektriautode läbisõidud on modulaarse elektriajami platvormi (MEB) tõttu palju suuremad kui arvati. Uute elektriautode puhul on sõiduulatus alates 330 kuni üle 550 km WLTP raames täiesti tehtav – olenevalt aku suurusest, rehvidest ja vastava sõiduki keretüübist. 

Illustrated map with charging stations in different places

Saate laadida peaaegu igal pool.

Ideaalne variant oleks autot laadida öösel kodus Wallboxi kasutades. Sel viisil on auto hommikuks laetud ja saad päeva täis akuga alustada. Saksamaa laadimisjaamadega kaetus paraneb ja avalike laadimisjaamade hulk kasvab üha kiirenevas tempos.

Linnas liikudes leiab parklatest, poodide eest ja kaubanduskeskuste juurest juba arvukalt laadimisvõimalusi. Lisaks pakub üha enam tööandjaid oma töötajatele võimalust oma autosid ettevõtte laadimisjaamades laadida.

Mugav laadimine saab võimalikuks ka pikkadel reisidel. Saksa autotööstuse ja Fordi ühisettevõte IONITY ehitab koos paljude teiste teenusepakkujate ja energiaettevõtetega tihedat kiirlaadimisvõrku maanteede ja põhiliste transpordimarsruutide äärde üle terve Euroopa. Eesmärgiks on 2019. aasta lõpuks ainuüksi Euroopasse luua mitusada IONITY laadimisparki.

Laadimine, aku, Wallbox

Vajate ainult laadimiskaablit ja ühendust vooluvõrguga.

Lihtsaim moodus alustada hommikul päeva täislaetud elektriautoga on omada laadimisjaama omaenda majaukse ees. See ei ole ainult majaomanike valik, vaid sobib ka kortermaja garaaži. Siia saate paigaldada niinimetatud kodulaadija ning vajate oma elektriauto ühendamiseks ainult laadimiskaablit. Loomulikult saate kasutada laadimiseks ka kaasasolevat kaablit. Võtab veidi kauem aega, kuid töötab täpselt sama lihtsalt.

Illustration of a smartphone showing the breakdown assistance logo just called

Elektrisõiduk hoiatab õigel ajal.

Tavaliselt - kui sa hoiatustega arvestad - ei peaks su elektriauto aku täiesti tühjaks saama, kuna see annab sulle aegsasti teada, kui aku on peaaegu tühi. Samuti lülitub auto automaatselt energiasäästurežiimile. Lisaks kasvab laadimisjaamade võrk järgmise aasta-paari jooksul üha kiirenevas tempos, ja sinu auto navigatsioonisüsteem juhatab sind alati mugavalt lähima laadimisjaama juurde. Muide, elektriauto juhina saad kasutada ka Volkswageni rikkeabi telefonil +372 53470000 (oma kodumaal).

Person hugging charging station

Hoopis vastupidi – tänu ostutoetustele ja maksusoodustustele.

Elektriautosid peetakse tänapäeval veel kulukateks. Soetamishind on tegelikult tõesti suurem kui võrreldavate bensiini- või diiselmootoritega sõidukitel. Selle põhjuseks on akude suuremad tootmiskulud. Samas aga ostutoetused, maksusoodustused, samuti väiksemad ülalpidamiskulud ning vähem hooldust vajav elektriauto tehnika korvavad lisakulud osaliselt ning kiirelt (Saksamaal pigem osaliselt, teistes riikides osaliselt kiiresti).

Illustration of a fast charging station with e-vehicle (80%), next to the number of minutes (20 min).

Kiirlaadimispunktides laetakse aku 80% tasemele ligi 30 minutiga.

See, kui kaua läheb elektriauto täielikuks laadimiseks, oleneb laadimisjaamast. Vahelduvvooluga laadimisel 11 kW juures kodus või tööl on elektriauto täielikult laetud 5–8 tunniga. Te peate seega – olenevalt sõiduviisist – nädalas ainult korra või paar korda laadima või saate jaotada selle veelgi lühemateks igapäevasteks laadimisteks. Avalikes IONITY kiirlaadimisjaamades laeb teie aku lausa vaid 30 minutiga 80% võimsuseni2.


2
Oleneb laadimisvõimsusest, samuti keretüübist ning sõiduki aku olekust. Kestus kuni teie aku täieliku laetuseni oleneb vahelduvvooluga laadimise korral (ühefaasiline või kolmefaasiline), samuti alalisvooluga laadimise korral (tegelik 50 kW kuni üle 100 kW) laadimiseks mõeldud infrastruktuuri võimsusest, kuid ennekõike ka teie aku laetuse olekust ning välistemperatuurist. Üldiselt soovitatakse aku kasutusea optimeerimiseks seda mitte alati täielikult täis laadida.

Illustration / Icon "10 years"

See kestab, ja te üllatute, kui kaua.

See, kui kaua teie elektriauto aku vastu peab, oleneb ka täis- ja tühjakslaadimise sagedusest. Reeglina saate oma elektriautot laadida ja tühjaks sõita aga mitmeid tuhandeid kordi, enne kui mahutavus märkimisväärselt langeb. Volkswagen annab muu hulgas garantii, et aku kasutatav mahutavus ei lange pärast 8 aastat või 160 000 km – olenevalt, kumb enne täitub – vähemalt alla 70% väärtusest.

Icon with a protective shield with a lightning on it.

Teie elektriauto on ohutu, isegi vihma ja niiskusega.

Oleme ju lapsena õppinud, et vool on ohtlik. Eriti koos veega. Siiski on täiesti mõeldav laadida elektriautot näiteks vihmaga. Kui aku ja laadimisjaam vastavad standarditele, ei liigu voolu enne, kui on loodud turvaline ühendus. Te saate ka muretult pesulasse sõita ja avada kapoti, kui väljas sajab. Ka äikese ajal on elektriauto sama turvaline kui iga teine.

ID. Buzz on a country road

Elektriautodega on lõbusam sõita, kui te arvate.

Paljud arvavad, et elektriautod on oma suure aku tõttu kohmakad ja uimased. See on aga hoopis vastupidi. Esiteks ei vaja te sisepõlemismootorit ega ülekannet ja teiseks on aku integreeritud vahetult sõiduki põrandasse. See madaldab raskuskeset ning tagab veelgi parema kaalujaotuse. Seejuures paiknevad väikesed, aga võimsad elektrimootorid otse telgedel. Nende vahetu kiirendus ilma vajaduseta käike vahetada tähendab, et saate tunda kartautole sarnast sõidurõõmu – ja seda veel elektriautole omases vaikuses. Nii et igav pole see sugugi.

Sind võib huvitada ka: