2.14.88.2, 2019-04-17 12:17:15
Fahren mit Erdgas

Maagaasiga (CNG) sõitmine.

Väheste heitmetega mobiilsus on Volkswageni jaoks prioriteet. Elektri- ja hübriidsõidukite kõrval ühendavad ka maagaasiga sõitvad mudelid vastutustundliku lähenemise ja ökonoomsuse.

Mudelid.

Volkswagen kuulub maagaasiga sõitvate autode juhtivate tootjate hulka Saksamaal ja pakub mitmekülgset ja atraktiivset sõidukite valikut.

Der Golf Erdgas

Maagaasiga sõitev Golf

Öelge alternatiivide puudumisele ei: maagaasiga sõitvad Golf Trendline, Golf Comfortline ja Golf Highline kasutavad maagaasi suurt energiatihedust eriti tõhusaks ja ökonoomseks edasiliikumiseks. Maagaasi (CNG) kulu, kg/100 km: linnas 4,7–4,5, maanteel 2,9, keskmine 3,6–3,5, CO₂-heide, g/km: keskmine 98–95, tõhususklass: A+2.

Der Golf Variant Erdgas

Maagaasiga sõitev Golf Variant

Eksimatult ökonoomne: mitmed meetmed muudavad maagaasiga sõitvad Golf Variant Comfortline’i ja Golf Variant Trendline’i eriti säästlikuks. Maagaasi (CNG) kulu, kg/100 km: linnas 4,8–4,4, maanteel 3,1–3,0, keskmine 3,6–3,5, kombineeritud CO₂-heide (maagaas), g/km: 98–95; bensiinikulu, l/100 km: linnas 7,3–6,6, maanteel 4,6, keskmine 5,6–5,3; keskmine CO₂-heide (bensiin), g/km: 127–122, tõhususklass: A+2.

Polo TGI Erdgas Highline

Maagaasiga sõitev Polo

Maagaasimootoriga Polo on mõeldud nii kasutamiseks soodsa maagaasiga kui ka bensiiniga. Maagaasi kasutamine vähendab kütusekulu ja heitmeid Maagaasi (CNG) kulu, kg/100 km: linnas 4,2–4,1, maanteel 2,7–2,6, keskmine 3,2–3,1; keskmine CO₂-heide (maagaas), g/km: 87–85; bensiinikulu, l/100 km: linnas 6,2, maanteel 4,1–4,0, keskmine 4,9–4,8; keskmine CO₂-heide (bensiin), g/km: 112–110, tõhususklass: A+2.

Toimimine ja eelised

Mootor on optimeeritud maagaasiga töötamiseks. See vähendab kütusekulu ja heitmeid.

CNG Motor

CNG-mootori ehitus.

Et auto saaks sõita maagaasiga, on mootor selleks optimeeritud. See puudutab: 

  • klapimehhanismi 
  • väntvõlli/kolbe
  • jahutussüsteemi
  • mootori juhtaju
  • katalüsaatorit/turboülelaadurit
Illustration Erdgastank

Paagid.

Maagaasipaak on ruumisäästlik ja integreeritud põhja alla, mistõttu ei vähenda see reisijate- ega pagasiruumi mahutavust.

Lisaks on kõigil maagaasiga sõitvatel autodel ka bensiinipaak. Seda on vaja sõiduki käivitamiseks ja eriolukordades: kui gaas hakkab otsa saama ja läheduses pole CNG tanklat, lülitutakse ümber bensiinile. Paagi suurus varieerub mudeliti vahemikus 10 l kuni 50 l.

Vorteile im Betrieb

Eelised.

 

  • Maagaas on soodsam, seega kulub vähem raha kütuse peale.
  • Vastupidiselt bensiinile on CNG lõhnatu, seega ei teki tankimisel ebameeldivat lõhna.
  • CNG-l on tänu oktaanarvule 130 suurem energiatihedus kui bensiinil, mis tähendab suurt ökonoomsust.
  • CNG põleb eriti puhtalt.
  • Maagaasiga sõidukid ühendavad bensiiniga sõitvate autode mugavuse maagaasimootori säästlikkusega.
  • CNG-autod on tänu paagi ruumisäästlikule põrandaalusele asukohale sama praktilised kui tavapärased sõidukid.
  • Maagaasiga sõitvad autod on igapäevaselt sama mugavalt kasutatavad kui tavalised sõidukid. Nii on näiteks ka Volkswageni TGI-sõiduki parkimine maa-alustesse garaažidesse peaaegu kõikjal lubatud. Piirang puudutab peamiselt LPG-sõidukeid.

 

Maagaasi tankimine ja tanklavõrgustik

Maagaasi tankimine on sama lihtne kui bensiini või diisli tankimine. Lisaks on Eestis hästi ülesehitatud maagaasi tanklavõrgustik.

Erdgas tanken

Maagaasi tankimine.

CNG tankimine käib peaaegu samamoodi kui bensiini või diisli tankimine – ja on sama lihtne:

  • võtke tankimispüstol hoidikust, pange sõidukisse ja lukustage,
  • tankimise alustamiseks vajutage nuppu ja kui soovitud täitetase on saavutatud, laske nupp lahti,
  • seejärel pange tankimispüstol tagasi.

Kas olete järgmiseks sammuks valmis?